پروژه کارآفرینی شركت تعاوني كاركنان نداجا

دسته بندي : کارآفرینی » خدماتی و آموزشی
پروژه کارآفريني شركت تعاوني كاركنان نداجا در 47 صفحه ورد قابل ويرايش


فصل اول

مقدمه:

شركت توليدي وتوزيعي مورد نظر در زمينه هاي مختلفي از جمله كشتي سازي –تعمير كشتي- پوشاك- فروشگاه زنجيره اي- تعميرات خودرو- صادرات سوخت-آموزشگاه رانندگي- بازيافت مواد- كشتي هاي فرسوده فعالت دارد كه در پروژه هاي واحدي توليدي پوشاك با حدود 120نفر پرسنل مورد توجه مي‌باشد. واحد مزبور در توليد انواع پوشاك-ملحفه وهم چنين نيازهاي نيازهاي نيروي مسلح فعاليت دارد كه ماهيانه حدود بيست ميليون تومان حقوق به كاركنان واحد توليد پوشاك پرداخته مي نمايددر ضمن سرمايه گذاري اويه شركت در زمينه پوشاك –نيروي كار تجهيزات و فضا بوده كه نيروي كار از دو بخش تشكيل شده است:بخش اول را جمعي از افسران ارشد وفرماندهان بازنشسته نيروي دريايي (ناجا) وفرزندان پرسنل تشكيل مي دهند وبخش دوم را خانواده هاي تحت پوشش كميته امام خميني(ره) و فضاي كار توسط شهرداري منطقه 15 در اختيار اين شركت گذاشته شده است وتجهيزات نيز از طرف شركت تامين شده است.لازم به ذكر است كه اين شركت داراي سرمايه نقدي اوليه هم مي‌باشد.شركت براي رسيدن به اهدافي از جمله: كارآفريني وايجاد اشتغال براي كاركنان بازنشسته ناجا و فرزندان آن ها مي‌باشد وارائه خدمات به اعضا در حوزه هاي مختلف به ويژه امور دريايي ودرآمد زدايي

باز شناخت:

واحد توليدي پوشاك تن در زمينه توليد پوشاك مردانه وزنانه به ويژه پوشاك پرسنل نظامي بر مبناي سفارش فعاليت مي نمايند و اصولا مشتريان اصلي اين واحد نيروهاي مسلح ارتش –سپاه –نيروي انتظامي مي‌باشد.

اهداف كوتاه مدت:

1- كارآفريني وايجاداشتغال براي كاركنان بازنشسته نداجا وفرزندان آنان

2- ارايه خدمات به اعضا متناسب با نيازهاي آنان

3- ارائه خدمات به نداجا در جهت رويكرد وكاهش متصدي گري دولت

4- استفاده از تجربيات كاركنان بازنشسته نداجا در تخصص هاي مربوط به ويژه تخصص ها ومهارت هاي دريايي

5- ارتقاء توان تخصصي ومهارتي كشور در امور توليد كالا و خدمات دريايي

6- درآمد زايي براي اعضا

اهداف بلندمدت:

1-تاسيس كارخانه بزرگ اوراق كردن كشتي هاي فرسوده وبازيافت مواد ونيز ساخت كشتي هاي سبك وسنگين در منطقه محروم سيستان وبلوچستان

2-توسعه فروشگاههاي زنجيره در سراسر كشور (در حال حاضر 24 فروشگاه در تهران وشهرستان ها فعاليت دارند)

3-توسعه آموزشگاههاي رانندگي وتعميرگاههاي خودرويي در سراسر كشور

4-توسعه فعاليت هاي ترانزيت مواد سوختي ازكشورهاي آسياي ميانه و پالايشگاههاي داخلي

5-تاسيس شركت خدمات دريايي و خريداري يا ساخت كشتي هاي مادر جهت ارايه خدمات گوناگون با قايق ها ولنج هاي ماهيگيري در منطقه محروم سيستان و بلوچستان

6-توسعه خدمات فني مهندسي به ويژه در امور دريايي



تاريخچه تاسيس شركت:

شركت تعاوني كاركنان نداجا كه اختصارا تكن ناميده مي‌شود و در سال1379 به منظور استفاده و بهره گيري ازتخصص پرسنل شاغل وبازنشسته نيروي دريايي تاسيس شد كه در جهت توسعه كشور در زمينه توليد وتوزيع وارائه خدمات مختلف در زمينه هاي صنعت دريا ودريانوردي مي‌باشد كه با 540 نفر عضو آغاز درطي يكسال با جذب عضويت ده هزار نفر به موفقيت رسيد البته واحد توليدي پوشاك از سال 1381 آغاز به كار كرده است. در زمان تاسيس شركت 000/000/192 ريال سرمايه شامل پانصد و چهل نفر و هر نفر سيصد وهزار ريال بابت يك سهم و در سال دوم 000/000/000/3 ريال شامل ده هزار نفر هر نفر سيصد هزار ريال و در پايان سال 84 مبلغ 000/000/000/20 ريال شامل سيزده هزار نفر و 5 سهم سيصدهزار ريالي بوده است. افزايش سرمايه شركت طي پنج سال گذشته از محل سود فعاليت ها انجام شده است وموسسين شركت را جمعي از افسران ارشد وفرماندهان بازنشسته نداجا كه داراي تحصيلات وتجربيات مناسب در امور تخصص هاي دريايي-اقتصادي- مديريت-مالي-اداري وپرسنلي تشكيل داده اند و تاريخ بهره برداري آن 27/5/79 وتوليدي 27/5/81 مي‌باشد.

چرا نام اين شركت را اين چنين انتخاب شده:

شركت توليدي تكن نام شركت مورد نظر ما مي‌باشد كه اين واژه از حروف اصلي تعاوني كاركنان نداجا برگرفته شده است.

انگيزه:

در درجه اول مهمترين انگيزه ما براي انتخاب يك شركت در اختيارگذاشتن هر گونه اطلاعات در زمينه هاي مختلف بود كه با پيدا كردن آشنا در يكي از شركت هاي توليدي ما اين شركت را انتخاب كرديم. اما در درجه دوم انتخاب ما از اين شركت افزايش سطح اطلاعات وتجربه كاري در زمينه هاي مورد بررسي وغيره شركت مي‌باشد وهم چنين فراگيري كار در يك شركت ونحوه عملكرد آن.

ساختار سازماني:

از 3 بخش عالي –مياني- عملياتي تشكيل شده است. درقسمت عالي سهامداران و هيئت مديره ومدير عامل شركت مشغول به فعاليت هستند. در قسمت مياني واحدهاي معاونت توليد-معاونت مالي واداري- معاونت بازرگاني- معاونت شركتهاي تابعه- معاونت حقوقي- معاونت تحقيق وتوسعه-معاونت پروژه هاي قرار دارند ودر قسمت عملياتي سه كارگاه توليدي مشغول به كار هستند كه در اين پروژه يك كارگاه مورد بررسي قرار گرفته است. در ضمن ساختار سازماني كل شركت تعاوني كاركنان نداجا تكن در پيوست مي‌باشد.

روش هاي كاريابي (دريافت كار):

شركت در مناقصه هاي دوخت پوشاك نيروهاي مسلح وسازمان هاي بزرگ.(مناقصه در كلمه به معني واگذاري ودريافت كار باشد. در هنگام مناقصه سازمان نيازمند انواع پوشاك پيشنهاد خود را در آگهي روزنامه ارائه مي دهد وشركت هايي كه در اين زمينه فعاليت مي كنند نظرهاي خود را اعلام نموده دراين موقع آن شركتي كه با هزينه كمتر وكيفيت بالاتر وزمان كوتاهتر كار را تحويل دهد در مناقصه برنده مي‌شود.

ارايه ضمانت هاي مالي جهت حسن انجام كار پيش پرداخت وپارچه

عقد قرارداد با كارفرما شامل شرايط مالي-زماني-مشخصات كار والگوهاي يا نمونه ها وغيره

دريافت پيش پرداخت از كارفرما

دريافت پارچه از كارفرما( به صورت مرحله اي يا يك جا)

تهيه خرج كار

تعين وظايف كاركنان وتقسيم كار

شروع مراحل توليد (طراحي-برش-دوخت-اتو-كنترل –كيفيت –بسته بندي)

آمادگي دايمي براي پذيرش كارشناسان كار فرما در تمام مراحل توليد

بررسي كمي و كيفي محصولات وتحويل به كارفرما

تسويه هاي مالي( تدريجي-يكجا)

توضيح اينكه:

1-شمارگان (تعداد) موضوع هر قرارداد معمولا ده هزار-پنجاه هزار-صدهزار مي‌باشد

2-امور قراردادها ومالي در معاونت مالي شركت تكن انجام مي‌گردد ولي عمليات مالي وحسابداري توليد در واحدپوشاك مي‌باشد.


انواع محصولات

1-بلوز-شلوار و كلاه سربازي

2-بلوز-شلوار افسران و درجه داران

3-كاپشن-اوركت وپالتو

4-ملحفه وروبالشي

5-بلوز وشلوار وكاپشن ورزشي

6-لباس كار يك تيكه و دو تيكه

7-كوله پشتي (كيسه حمل با نظاميان)

8-انواع شرت ولباس زير مردانه وزنانه

انواع ماشين آلات و تجهيزات شركت:

1-دستگاه برش:

دستگاهي است كه داراي چند تيغ بسيار تيز وبرنده براي پياده نمودن الگوها بر روي پارچه (به تعداد 2 دستگاه)

2-چرخ راسته ژوكي:

چرخي است كه كار دوختهاي ساده مثل زيپ وآستر را انجام مي دهد وژوكي مارك اين دستگاه است.(به تعداد 22 دستگاه)

3-چرخ زيگزال ژوكي:

دورتا دور پارچه را جهت ريش ريش شدن به صورت هفت وهشت مي دوزد(به تعداد 4دستگاه)

4-چرخ سوزنه ژوكي:

درزهاي سه تايي را كه به طور موازات هم قرار دارند مي دوزند( به تعداد 2 دستگاه)

5-دستگاه پل دوزي:

جهت دوختن پل كمر شلوار( مهاركردن كمربند)استفاده مي‌شود( به تعداد يك دستگاه)

6-دستگاه كمر كش:

جهت دوختن آستر و مارك به كمر كار استفاده مي‌شود(به تعداد يك دستگاه)
7-دستگاه دكمه زن:

جهت دوخت دكمه به لباس به صورت خودكار( به تعداد دستگاه)

8-دستگاه اليك:

روش قيمت گذاري:

با شناسايي محصول و بازار آن آماده قيمت گذاري محصولات يا توليدات خود مي شويم قيمتگذاري يكي از مهمترين جوانب بازاريابي است.توانايي قيمتگذاري مناسب از نظر موفقيت يا شكست در كار اهميت دارد چنانچه قيمت گذاري به طور صحيح صورت گيرد آن موقع است كه رقابت وجذب مشتري آسان مي‌شود براي قيمتگذاري سه روش اصلي وجوددارد

1/قيمت گذاي بر مبناي هزينه:

در اين روش تمامي هزينه ها را با هم جمع كرده وبه تعداد محصولات توليد شده تقسيم مي كنيم و هزينه توليد را براي يك واحد را بدست آورده سپس درصدي از هزينه (افزايش) به هزينه توليد هر واحد اضافي مي كنيم وقيمت فروش هر واحد را بدست مي آوريم در روش قيمتگذاري بر مبناي هزينه دو شيوه قيمتگذاري وجود دارد يك شيوه مضاعف وديگري شيوه سر به سر كه شيوه مضاعف هزينه را به افزايش قيمت اضافه مي كنيم ودر شيوه سربه سر درآمدها و هزينه ها بايد با يكديگر برابر باشند.

2/قيمت گذاري بر مبنا تقاضا:

اين روش بر پايه ميزان متقاضيان است در صورتيكه تقاضا بالا باشد قيمت هم بالاست وزمانيكه تقاضا پايين باشد قيمت هم پايين است هر چند كه هزينه توليد در هر دو شرايط يكسان است. البته قيمت ممكن است نسبت به شخص خريدار متغير باشد وهم چنين نسبت به مكان وزمان وسري ساخت محصولي.

3-قيمت گذاري بر مبنا رقابت:

اين روش در صورتي مورد استفاده قرار مي گيرد كه هدف اصلي بر مبناي قيمت انتخاب شده باشد آن هم قيمتي كه رقبا تعيين مي كنند البته لزوما بدين معني نيست كه همان قيمت رقبا استفاده شود بلكه درصد مشخصي پايين تر و يا بالاتر از قيمت رقبا در نظر گرفته مي‌شود. در اين روش رابطه اي بين هزينه توليد وقيمت در نظر نمي گيرد به اين معني كه ميزان تقاضاي محصول ممكن است تغيير پذيرد اما اكثر شركتها قيمت محصولاتشان را همان قيمت رقبا تعيين مي‌كند.

قيمت گذاري شركت توليدي پوشاك تكن:

واحد توليدي شركت تعاوني اصولا براساس سفارش مشتريان محصول يا محصولاتي را توليد مي نمايند و معمولا مواد اوليه محصولات يعني پارچه به وسيله مشتري طرف قرارداد تهيه مي‌گردد و در قبال آن ضمانت مناسب به واحد توليد تحويل مي‌گردد تا در خط توليد قرار گيرند. در مواردي نيز نوع پارچه توسط كارفرما مشتري طرف قرارداد تعريف فني مي‌گردد و سپس تو سط واحد توليد خريداري شده در نتيجه در اكثر موارد قراردادهاي شركت تعاوني بر مبناي دوخت محصول منعقد مي‌گردد. روش قيمت گذاري شركت بر مبناي رقابت است.



فصل دوم:
سيستم حقوق ودستمزد

در سيستم حقوق و دستمزد بعلت تراكم واستمرار اطلاعات نحوه پردازش اطلاعات واهميت سرعت وصحت آن از اتوماسيون استفاده ميشود. اطلاعاتي نظير نرخ ساعتي و يا روزانه حقوق ودستمزد كه ممكن است براي مدت مديدي تغيير نكند و همچنين برنامه هايي نظير نحوه محاسبه كسورات ماليات وحق بيمه صندوق تامين اجتماعي كه در طول سال قوانين آن ثابت مي‌باشد


اهميت سيستم

از آنجايي كه هزينه حقوق ودستمزد ومخارج مربوط به آن درصد تقريبا بالايي از هزينه هاي هر موسسه را تشكيل مي دهد ضروري است در اين سيستم پيش بيني هاي لازم براي حصول اطمينان از پرداخت صحيح حقوق ودستمزد بعمل آيد. از سوي ديگر سيستم حقوق ودستمزد بايد بنحوي طراحي شود كه اطلاعات لازم را بسرعت گردآوري كسورات لازم را محاسبه ورقم خالص قابل پرداخت به هر يك از كاركنان را محاسبه نموده وتدابير مناسبي براي جلوگيري از پرداخت به افراد واهي وساير انواع سوء استفاده ها فراهم نمايد.
دسته بندی: کارآفرینی » خدماتی و آموزشی

تعداد مشاهده: 1553 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 47

حجم فایل:27 کیلوبایت

 قیمت: 24,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: