پروژه کارآفرینی شرکت رب گوجه فرنگی شاد گل

دسته بندي : کارآفرینی » صنایع غذایی
پروژه کارآفريني شرکت رب گوجه فرنگي شاد گل در 50 صفحه ورد قابل ويرايش


فهرست

عنوان صفحه

فصل اول

مقد مه 1

موقعيت جغرافياي استان فارس 3

نقشه استان فارس 9

خلاصه گزارش 13

توجيه اقتصادي 17

روشهاي بازاريابي 17

روش تبليغاتي 17

تقاضانامه جهت اخذ جواز 18

فصل دوم

گزارش بازديد 20

شرح فرايند توليد و فلوچارت 21

چارت تشکيلاتي 22

نمونه برنامه زمانبندي براي يک سال 23

نمونه برنامه زمانبندي براي 15 ماه آتي 24

نمونه برنامه زمانبندي براي 24 ماه آتي 25

نمودار هزينه ها در ماههاي سال86 26

نمونه ميزان فروش در ماههاي سال 86 27

نمودار سود و زيان در ماههاي سال 86 28

فصل سوم

نمودار مراحل صدور جواز تاسيس واحد توليدي 30

پرسشنامه تاسيس واحد توليدي 31

سرمايه گذاري 31

محصول 32

زمين 32

محوطه سازي 32

تاسيسات 33

ساختمان سازي 33

ماشين آلات 34

برآورد هزينه هاي سرمايه گذاري طرح 34

تجهيزات توليد و آزمايشگاهي ابزار آلات 35

اثاثه داري 35

وسائط نقليه 36

هزينه قبل از بهره برداري 36

سرمايه در گردش 37

برآورد هزينه ها دوران بهره برداري توليد 37

پيش بيني هزينه مواد اوليه 38

حقوق و دستمزدکارکنان توليدي 38

حقوق و دستمزد کارکنان غير دولتي 39

برآورد هزينه هاي سوخت و انرژي مصرفي 39

تعمير و نگهداري 40

پيش بيني هزينه استهلاک 40

تفکيک هزينه ثابت و متغير 41

هزينه هاي متفرقه و پيش بيني نشده 41

پيش بيني درآمد حاصل از فروش 42

نحوه سرمايه گذاري 42

محاسبه نقطه سر به سر 42

برآورد برخي از شاخصهاي مالي 43

مدارک مورد نياز دستورالعمل 43

نقطه سر به سر 44

قيمت تمام شده 47

سود و زيان ويژه 47

ارزش افزرده ناخالص 48

ارزش افزرده خالص 48

نسبت افزرده ناخالص به فروش 48

نسبت افزرده خالص به فروش 49

نسبت افزرده خالص به سرمايه گذاري کل 49

سرمايه ثابت سرانه 49

کل سرمايه سرانه 50

نرخ بازدهي سرمايه 50

دوره برگشت سرمايه 50

کروکي 50

تراز نامه 51

ترازآزمايشي 52

صورت حساب سود و زيان 53

صورتحساب سرمايه 54

باز پرداخت بدهي 56

فصل چهارم

عکس 60

شکل 61


مقدمه:

رويكرد اكثر كشورهاي جهان در دهه‌هاي اخير به موضوع كارآفريني و توسعه آن، موجب گرديده‌ موجي از سياستهاي توسعه كارآفريني در دنيا ايجاد شود. كشورهاي مختلف راه حلي راكه در سه دهه گذشته براي فائق آمدن بر مشكلات مختلف اقتصادي و اجتماعي به آن روي آورده‌اند ، توسعه فرهنگ كارآفريني ، انجام حمايت‌هاي لازم از كارآفرينان ، ارائه آموزشهاي مورد نياز به آنان و انجام تحقيقات و پژوهشهاي لازم در اين زمينه بوده است. تأمل در وضعيت اقتصادي و روند مراحل پيشرفت و توسعه در كشورهاي پيشرفته و در حال توسعه كه به موضوع كارآفريني توجه نموده‌اند، نشانگر آن است كه اين كشورها توانسته‌اند به پيشرفت‌هاي چشمگيري در زمينه‌هاي مختلف اقتصادي و اجتماعي دست يابند و يا حداقل بحرانهاي پيش‌آمده را به سلامت پشت سر گذاشته و بحرانهايي كه وقوع آنها را در آينده پيش‌بيني مي‌كردند را مهار نمايند. از جمله اين كشورها مي‌توان به ايالات متحده، كشورهاي اتحاديه اروپايي، كشورهاي جنوب شرق آسيا، چين، برخي از كشورهاي آمريكاي لاتين و آفريقايي و اقيانوسيه را نام برداز آنجا كه مفاهيم مطرح در علوم انساني همانند مفاهيم مطرح در علوم تجربي قطعي نيستند، لذا ارائه تعريف قطعي و مشخصي براي آنها دشوار يا غير ممكن است. كارآفريني هم كه از واژه ‌هاي مطرح در علوم انساني است، از اين قاعده مستثني نيست. دانشمندان و محققين علوم مختلف اقتصادي، اجتماعي، روانشناسي و مديريت كه در مورد كارآفريني مطالعه و نظراتي ارائه كرده‌اند، تعاريف مختلفي از كارآفريني مطرح نموده‌اند كه تفاوت‌هاي گاه مغاير و متناقضي دارند. تعريفي از كارآفريني كه تقريباً شامل همه تعريفهاي ارائه شده از آنان باشد، عبارت است از:

«كارآفريني فرايندي است كه فرد كارآفرين با ايده‌هاي نو و خلاق و شناسايي فرصتهاي جديد و با بسيح منابع ،‌مبادرت به ايجاد كسب و كار و شركت‌هاي نو، سازمانهاي جديد و نوآور و رشد يابنده نموده كه توأم با پذيرش مخاطره و ريسك است و منجر به معرفي محصول و يا خدمت جديدي به جامعه مي‌گردد.» کار آفريني زمينه هاي لازم را براي يافتن فرصتها در بازار کار وتوليد براي توانايي فردي مورد بررسي قرار مي دهد و مجموعه دانش و مهارتهايي را که براي ورود به بازار کار ورد نياز است و همچنين راهبردهاي لازم را براي موفقيت در کسب و کار ارائه مي نمايد تا پس ازفراغت ازتحصيل چنانچه تمايل داشته باشي به جاي استخدام و کار براي يگران در حد توان مالي و تخصصي به تنهايي يا به کمک دوستان و نزديکان نسبت به راه اندازي و اداره يک واحد کوچک صنعتي،کشاورزي،خدماتي ويا هنري براي کسب وکارتوليدي اقدام نمايي.سرعت روند تحولات فن اوري واقتصادي درجهان به گونه اي است که حتي راه اندازي و اداره واحدهاي توليدي وخدماتي کوچک نيز نيازمند اطلاعات و دانش است که در اين مجموعه سعي شده است اين گونه اطلاعات در حد امکان و ضرورت ارائه شود.روحيه و تفکر کار افريني هم در واحد هاي بزرگ توليدي و خدماتي و هم درواحد هاي کوچک کاربرد فراوان دارد و مي تواند خلا قيتها ، نواوريها و موفقيتهاي زيادي را به دنبال داشته باشد اما جايگاه اصلي توسعه تفکر کار آفريني در واحد هاي کوچک توليدي و يا خدماتي است.

«بسم الله الرحمن الرحيم»

«خلاصه گزارش طرحهاي بخش صنعت و معدن از محل بنگاههاي کوچک و زود بازده وکا رآفرين»

1-مشخصات کلي طرح

نام طرح (مجري طرح) شرکت فرآورده هاي غذايي شاد گل شيراز

نوع توليدات رب گوجه فرنگي سس کچاپ و مايونز

وضعيت طرح تعاوني خصوصي

آدرس پستي متقاضي:

شماره تلفن :07124443060

محل اجراي طرح:

نام شهرستان: شيراز،نام بخش: شهرک صنعتي، نام روستا :کچي

2-ميزان سرمايه گذاري طرح(ثابت)

ميزان سرمايه گذاري انجام شده 451000000 ريال

ميزان سرمايه گذاري تعهد شده متقاضي جهت اجراي طرح 451000000 ريال

ميزان سرمايه گذاري (تسهيلات)مورد نياز متقاضي ثا بت402660000 در گردش48340000جمع کل(تسهيلات)451000000ريال

3-پيشرفت فيزيکي طرح 80%

4-ميزان اشتغال زايي کل 15 نفر شامل (پيش بيني اشتغال از زمان معرفي جهت اخذ تسهيلات)

الف)ليسانس وبالاتر 4نفر

ب)فوق ديپلم 2نفر

ج)ديپلم4نفر

د)کمتر از ديپلم 5نفر

5-آيا تاکنون تسهيلات دريافت نموده است. در صورت استفاده مشخصات زير تکميل فرماييد.

نام بانک...................

مبلغ تسهيلات................

محل تسهيلات...................

مشخصات متقاضي:

الف-اشخاص حقيقي

نام ونام خانوادگي.................نام پدر...............شماره شناسنامه......................

تاريخ تولد...............صادره از.......................آخرين مدرک تحصيلي ...........

نشاني محل اقامت..................................................................................

تلفن..........................

نشاني دقيق محل اجراي طرح .................................................................

تلفن.........................

خلاصه اي از سوابق فعاليت

...........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

ب-اشخاص حقوقي:

نام شرکت:فراورده هاي غذايي شاد گل شيراز

سرمايه ثبتي شرکت:1750000

محل ثبت:مرودشت

شماره و تاريخ ثبت:835

نشاني دقيق محل اجراي طرح:شهرک صنعتي ، روستاي گچي

تلفن:

نشاني محل دفترمرکزي شرکت:شهرک صنعتي







خلاصه اي از سابقه فعاليت توليدي شرکت:

اين شرکت از سال 76 تاسيس واز سال77 با توليد رب گوجه به صورت فله وحلب20کيلويي شروع به کارنموده که درسال 79به دليل عدم استفاده از تسهيلات بانکي برشکسته شده وبه حالت تعطيل درامد که درسال82 شرکاي جديد با خريد کل سهام شرکت وافزايش توان توليد وايجاد تاسيسات وماشين الات جديد وگرفتن مجوزات بهداشتي تابه حال اقدام به توليد آزمايش نموده ايم ولي به دليل عدم استفاده ازتسهيلات بانکي نتوانسته ايم محصول خود را بسته بندي وبه بازارهاي داخلي وخارجي عرضه نماييم.

هدف ازاجراي طرح

توليد خيار شور و ترشيجات وشوريجا ت و زيتون شور با توجه به فراواني مواد اوليه آنها واشتراک ماشين آلات توليدي آنها باهم دربسته بندي هاي شيشه اي واستقبال کشورهاي عربي ازاين محصولات جهت صادرات داراي استاندارد اجباري و تشويقي مي باشد.

برآورد ظرفيت اسمي و عملي:

در اين بخش با توجه به ماهيت تکنولوژي،مشخصات ماشين آلات و فرايند توليد ظرفيت اسمي براورد مي گرددو در ادامه با اعمال ضريب راندمان،ضرفيت عملي براورد مي گردد.

لازم است ظرفيت مجوز هاي اخذ شده با ظرفيت هاي براورد شده مقا يسه شود.

طرح توسعه انواع سس گوجه فرنگي ومايونزوهزارجزيره فرانسوي

ايجاد خط توليد ترشيجات وشوريجات وزيتو شور

توليد ربگوجه فرنگي باظرفيت 3500تون درسال وبسته بندي

يش بيني برنامه توليد:

درصد استفاده از ظرفيت اسمي با توجه به ماهيت هر صنعت،تجربه کاري مجري طرح،کشش بازار،محدوديتهاي مالي 100%تعييين مي گردد .

بررسي اجمالي بازار محصولات طرح موضوع تسهيلات:

دراين بخش بررسي اجمالي در رابطه با وضعيت بازاروفروش محصولات صورت مي گيرد و حد اقل به موارد زيراشاره مي گردد.

1- تشريح و ضعيت بازار محصولات طرح و قيمت وشرايط فروش محصولات مشابه داخلي وخارجي بازار داخلي و خارجي مطلوب است.

2- معرفي تعداد و مشخصات رقبا در سطح منطقه واستان.

3- تعداد و مشخصات واحد هاي توليد کننده محصولات مشابه در سطح استان و اضهار نظر در رابطه با50 واحد توليدي وضعيت فعاليت آنها (فعال وغير فعال) (بررسي عرضه در سطح منطقه و استان )بيش از 50 واحد توليدي

4- معرفي بازار هدف محصولات توليدي در سطح منطقه استان،کشور(بررسي وضعيت تقا ضاي محصول)با توجه به تقا ضاي بازار

5- تشريح امتيازات نسبي محصولات طرح و اظهار نظر در رابطه با توان رقابت

6- معرفي سوابق و توانمنديهاي بازاريا بي،اجرايي...مديران ومجريان طرح 10 سال سابقه در صنا يع غذايي .



«گزارش بازديد»

1- هدف ما از اين بازديد آشنايي بيشتر با محصولات کشاورزي مي باشد.

2- آشنايي با توليد رب گوجه فرنگي ، سس مايونز ، خيارشور ، ترشيجات ، شوريجات و زيتون شور که در بسته بندي هاي مختلف به دست ما مصرف کنندگان مي رسد.

3-اگر ما بخواهيم در اينده اين کار را انجام دهيم به چند نيروي کار نيازداريم.

4- آشنايي با نوع بسته بندي ، کيفيت و استاندارد کردن محصولات.

5- آشنايي در رابطه با وضعيت بازار و فروش محصولات صورت مي گيرد.

دسته بندی: کارآفرینی » صنایع غذایی

تعداد مشاهده: 2312 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 50

حجم فایل:160 کیلوبایت

 قیمت: 24,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: